• سه شنبه ١٤ آذر ١٤٠٢-١٠:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٥٠
عباسی:2-198

حل معضل آلودگی هوای تهران، مشارکت مردمی و عزم همگانی می‌طلبد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به استفاده بسیار شهروندان از خودروهای شخصی، خواستار مشارکت مردم در حل معضل آلودگی هوای شهر تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در خصوص  لاینحل ماندن معضل آلودگی هوای شهر تهران، متذکر شد: در موضوع آلودگی هوا، دستگاه‌ها و افراد متفاوتی دخیل هستند اما به به نظر می‌رسد اگر همه با هم تصمیم به حل این مشکل نگیریم؛ این مسئله همچنان لاینحل باقی خواهد ماند. 
عباسی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌ها، عناصر فرهنگی، رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در این باره بر اساس یک سیاست واحد حرکت کنند؛ اظهار داشت: اصلی‌ترین بازیگران این مسئله مردم هستم به این معنی که اگر مردم تصمیم بگیرند در استفاده از سوخت‌های فسیلی و استفاده از خودروهای شخصی، ۱۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند، به این ترتیب ۲ میلیون لیتر مصرف سوخت را کاهش می‌یابد. 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا گفت: گاهی در مقایسه‌ها در می‌یابیم تنها استفاده بنزین در تهران برابر با کل مصرف بنزین در برخی کشورهاست. قطعاً دولت و مجموعه‌هایی از کشور در این خصوص وظیفه دارند؛ اما مشارکت مردم یک گام اساسی و مؤثر در زمینه حل معضل آلودگی خواهد بود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: